هاست

آپلود upload چيست؟ توضیحات کامل درباره آپلود

آپلود upload چيست؟

احتمالا” شما با واژه ‹‹ آپلود upload ›› آشنايي داريد و يا اگر نداريد حتما” يكبار شنيديدحالا اين آپلود چيست؟!

پس بزاريد با چند تا سوال و جواب به اين پرسش پاسخ دهيم:

1- من فايلي دارم كه مي خواهم در دسترس كساني قرار دهم ولي اين فايل روي هارد من ذخيره شده استچه كنم؟

2- ايميلي از دوستي براي من آمده بود كه حاوي يك لينك بود و وقتي روي آن كليك مي كردي فايل مورد نظر دانلود مي شددوست من چه ترفندي به كار برده!؟

3- آيا مي شود فايلي به اشتراك بگذارم، بدون استفاده از برنامه هاي p2p ؟

4- چگونه مي توانم عكس ها و فايل هاي مورد نظر خودم رو در جايي با نام خودم آپلود كنم؟

اينها سوالاتي است كه معمولا” براي كاربران مطرح مي شود، جواب تمامي اين سوالات دو كلمه هست!: ” آپلود كردن” با اين سوالات فكركنم با كار آپلود كردن و مزاياي آن آشنا شديدحالا ممكن است سوالات زير براي شما پيش بياد:

1- چگونه بايد فايل هاي خودم را آپلود كنم؟

2- چه سايت هايي اين امكان را به من مي دهدآپلود چيست؟

3- من وقتي وارد اين سايت ها مي شوم سر در گم مي شوم و نمي دانم چه كار بايد بكنم!؟

راه حل اين مشكلات هم بسيارساده استكافي است از برنامه اي كه اكنون قصد معرفي آن را داريم استفاده كنيد!

خوب حالا بريم سراغ توضيح برنامه:

اين برنامه مانند يك دانلود منيجر كه فايل هاي دانلودي را دسته بندي مي كند، فايل هاي آپلودي شما را دسته بندي مي كند و كار شما را در اين ضمينه بسيار نزديك مي كند.

شما با اين برنامه مي توانيد بدون وارد شدن به سايت هاي آپلود، فايل خود را آپلود كنيدو اما مزيت هاي اين برنامه:

– آپلود كردن فايل مورد نظر شما در 11 سايت؟

– نشان دادن مقدار فايل آپلود شده براي مثال به شما مي گويد 43% فايل شما آپلود شده )

– ذخيره كردن تنظيمات و اتفاقات رخ داده و لينك فال اپلود شده در يك فايل متني

– خاموش كردن كامپيوتر بعد از اتمام آپلود

– امكان آپلود همزمان چندين فايل

– نشان دادن زمان باقي مانده و مصرف شده و همچنين مقدار فايل آپلود شده

چگونگي كار با اين برنامه:

كار با اين برنامه بسيار راحت مي باشد و فقط كافيست شما در قسمت Optionen سايتي كه مي خواهيد فايل در آن آپلود شود را انتخاب كنيد، سپس در قسمت پايين برنامه، روي دكمه Add File كليك كنيد و فايل مورد نظر را براي آپلود انتخاب كنيد و پس از انجام اين كار روي دكمه Upload كليك كنيد.

بقيه كارها را بسپاريد به برنامهدر صورت انجام آپلود در قسمت Upload links لينك هاي مورد نظرشما داده مي شود كه كافيست اين لينك ها را به دوستان خود بدهيد تا با كليك كردن روي آنها بتوانند فايلي كه شما آپلود كرده ايد را دانلود كنند!

يكي ديگر از مزاياي اين برنامه كم حجم بودن آن است و اينكه نيازي به نصب نداردشما بعد از دانلود اين برنامه فايلي به نام Help مي بينيد كه در آن مشخصات سايت هايي كه اين برنامه آنها را ساپورت مي كند داده شده استشما با خواندن آن مشخصات مي توانيد بهترين سايت مورد نظر خودتان را انتخاب كنيد. Sendspace.com-rapidupload.com-sceneworld.net-rapidshare.de-uploadyourfiles.de-11mbit.in-uploadsend.com-zupload.com— …و simoleupload.de-storeandserve.com

DNSچيست؟

DNS( سيستم نام حوزه وظيفه ترجمه نام سرويس دهندگان را به آدرسIPدارد.

فرض كنيد آدرس سايتir.startweb.www را در كاوشگر تايپ مي كنيدكاوشگر اين نام را به سرويس دهنده DNS در ISP شما مي فرستد.

سرويس دهنده DNS با برقراري تماس با سرويس دهنده نام ريشه ( root name server )، سرويس دهنده نام ir را پيدا كرده و آدرس IPيir.startweb را از سرويس دهنده ir بدست مي آورد.

در مرحله بعد با DNS در ir.startweb تماس مي گيرد تا آدرس IP سرويس دهنده وب ir.startweb.www را بدست بياورد.

IPچيست؟

به هر كامپيوتر در اينترنت يك آدرس منحصر به فرد به نام (Internet protoco IP ) اختصاص داده مي شود.

IP از چهار بخش تشكيل شده كه با نقطه از هم جدا مي شوند. ( مانند:82،125،235،5 ) هر بخش مي تواند از تا 255 باشد پس بتوان آدرس مختلف داريم.

هر كامپيوتر در اينترنت IP يگانه اي داردسرويس دهندگان IP ثابت دارند كه معمولا” تغيير نمي كند.

كامپيوتر هايي كه از طريق خط تلفن به اينترنت وصل مي شوند IP پويا و متفاوتي دارند، كه با هر بار اتصال به اينترنت، توسط ISP اختصاص داده مي شود.

البته با هر بار اتصال يك IP متفاوت به كاربر تعلق مي گيرد.

براي نمايش IP خود از برنامه exe.winipcfg يا exe.ipconfig در 2000/xp استفاده كنيدو يا مي توانيد از خدمات سايت هايي كه آي پي و مكان آن نسبت به همان شماره هايي كه در IP قرار مي گيرد را نمايش مي دهد استفاده كنيد

Bandwidth  پهناي باند چيست؟

وقتي شما يك سايت را از مرور گر خود در خواست مي كنيد، در حقيقت در حال دانلود يك فايل هستيد كه مي تواند يك فايل صفحه وب با فرمت HTML. يك فايل تصويري مثلا” با فرمت GIF و يا يك فايل صوتي مثلا” با فرمت MIDI و يا تركيبي از آنها باشداين فايل ها در كامپيوتر شما بارگذاري ( Download ) شده و از طريق مرورگر وب ( Web Browser ) به شما نشان داده مي شوند.

پهناي باند يا Bandwidth پهناي ارتباطي است كه داده ها از طريق آن و از فضاي وب شما انتقال مي يابندالبته اين مسئله رابطه مستقيمي با تعداد بازديدها يا Hit سايت شما ندارديك بازديد از صفحه 100كيلو بايتي به همان مقدار پهناي باند مصرف مي كند كه 100 بازديد از يك صفحه يك كيلو بايتيپس هنگام انتخاب يك ميزبان براي سايت خود همواره به اين نكته و پهناي باندي كه لازم داريد، توجه داشته باشيد.

براي يك پهناي باند ثابت مي تواند تعداد بازديدهاي متفاوتي داشته باشد كه با دانلود فايل هاي آن سايت در هر بار بازديد نسبت مستقيم داردبدين ترتيب كه يك بار دانلود براي صفحه اي با حجم زياد، تعداد بازديد كمتري را براي يك پهناي باند ثابت به دنبال خواهد داشت.

مقدار پهناي باندي كه يك سايت مصرف مي كند به عوامل متعددي بستگي داردشما بايد انواع فايل هايي را كه بازديد كنندگان دانلود مي كنند، در نظر بگيرد.

پس بايد با انتخاب درست پهناي باند مورد نظر از شركت گيرنده خدمات ديدن سايت را به تناسب بينندگان آن، به دقت انتخاب كرده تا براي تعداد مناسبي كه در نظر داريد ديدن سايت ميسر باشد و دچار مشكل نشود.

FTPچيست؟

مخفف File Transfer protocol، به معناي پروتكل انتقال فايل مي باشد Ftp

كه يكي از سريعترين و در عين حال ساده ترين روش براي انتقال فايل از كامپيوتر بر روي اينترنت يا همان هاست است.

اين سرويس تقريبا” از طريق تمامي ميزبانان وب در اختيار كاربران خود گذاشته مي شود تا آنها بتوانند از طريق نرم افزارهاي مخصوص اين كار، براي انتقال فايل ها استفاده نمايند.

پروتكلي كه طبق آن سايت و يا فايل ها را بر روي هاست آپلود مي كنند،

سيستم مديريت محتوا يا CMS يا System Content Managament

مخفف عبارت Content Management System است كه به معناي CMS

سيستم مديريت محتوا مي باشد و به نرم افزارهايي گفته مي شود كه نظام قابل مديريتي را در ايجاد، ثبت، بروز رساني و نظارت، تصويب و نشر داده ها محتوا بازيابي اطلاعات فراهم مي آورند.

اين نرم افزارها الزاما” وابسته به وب نيستند و برنامه هاي كاربردي مديريت محتواي وب سايت هاي اينترنتي، صرفا” يك نمونه از اين گونه سيستم ها مي باشدلكن در كشور ما ايران به علت گسترش اين شاخه از نرم افزارهاي سيستم مديريت محتوا، عبارت CMS تنها به نرم افزارهاي مذكور اطلاق مي شود.

CMSها چرخه زندگي صفحات وب را از لحظه ايجاد تا زمان انقراض در بر مي گيرند و به صاحبان سايت هاي اينترنتي، كه لزوما” آشنايي با مباحث تخصصي

اينترنت، وب و برنامه نويسي نيستند اجازه مي دهند بتوانند سايت هاي خود را به نحوي حرفه اي مديريت كنند.

پس به طور كلي، CMS يك نرم افزار كاربردي مبتني بر وب است كه امكان ايجاد، بروز رساني، نظارت، تصويب و نشر داده ها محتوا بر روي وب سايت را، بدون نياز به مهارت و دانش فني طراحي، پياده سازي و نشر وب از سوي كاربران، در يك فضاي مشاركت جمعي براي آنان فراهم مي كند.

منظور از Sub Domain چيست ؟

نامي است كه قبل از Domain اصلي قرار مي گيرد و با نقطه از آن جدا مي شود.

به عنوان مثال : ir.startweb يك Domain است و ir.startweb.team يك Sub Domain است.

و يا در چك ميل ها در ياهو دامين اصلي com.yahoo مي باشد و براي چك ميل كردن به ساب دامين آن moc.oohay.liam مراجعه مي كنيم.

همينطور در گوگلgoogle.com مي باشد و براي چك ميل كردن mail.google.com مي باشد البته با زدن Gmail.com نيز به همين سان دامين هدايت مي شويميعني اين دامين گرفته شده است و آن را به سمت اين ساب دامين هدايت كرده اند.

كنترل پنل دامين چيست؟

كنترل پنل دامنه محيطي است كه شما در آن مي توانيد حداقل مديريت دامنه را در دست داشته باشيداين مديريت ي تواند شامل تعريف و تعويض whois دامنه مشخصات دامنه شامل صاحب اصلي، فني و فروش و همچنين NameServer تغيير باشدالبته از آنجا كه قيمت دامنه مي تواند نقش به سزايي در امكانات كنترل پنل آن داشته باشدلذا با توجه به اينكه شما دامنه را از چه مركزي خريداري مي كنيد و از طريق چه Registrari به ثبت رسيد

دیدگاهتان را بنویسید