همین الان در گوگل سرچ کنید دوره دیجیتال مارکتینگ تا با سیل دورههای پیشنهادی گوگل روبهرو شوید. در این مقاله به شما آموزش میدهیم که برای تشخیص دوره خوب از دوره بیارزش باید به چه معیارهایی دقت کنیدمخاطب این مقاله کسانی هستند که به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارند و الان تصمیمشان را گرفتهاند که در یک دوره خوب شرکت کنند و تخصصی به این حوزه وارد شوند. اگر جزو این دسته نیستید با خیال راحت دکمه ضربدر را بزنید و بروید چون این مقاله برای شما نیست.
.
اما اگر جزو دسته اول هستید و قرار است آیندهتان با دیجیتال مارکتینگ و مشتقاتش گره بخورد، تا خط آخر این مقاله را بخوانید چون نباید در انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ بیگدار به آب زد. چون با انتخاب اشتباه هم وقتتان هدر میرود، هم پولتان و هم از آینده کاری خود ناامید میشوید.
در این مقاله یاد میگیرید که یک دوره حرفهای بازاریابی دیجیتال چه ویژگیهایی باید داشته باشد تا با خیال راحت در آن شرکت کنید.
همه میگویند ما بهترینیم!
همین الان اگر در گوگل سرچ کنید «دوره دیجیتال مارکتینگ» دهها دوره مختلف به شما نشان میدهد که توسط موسسات و مدرسهای مختلف آموزش داده شده است. اگر توضیحات دورهها را بخوانید، همه میگویند کاملترین و بهترین دوره مال آنهاست؛ ولی چون شما قصد دارید به عنوان یک متخصص آموزش ببینید، نباید فقط فریب تبلیغات را بخورید؛ بلکه باید با تحقیق و بررسی و چک کردن تک تک آیتمهای مهم، بهترین دوره بازاریابی دیجیتال را برای آموزش پیدا کنید.
با این تفاسیر یک قلم و کاغذ بردارید و معیارهایی که در این مقاله برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ آوردهایم را یادداشت کنید. سپس چند دوره که مدنظرتان است را باز کنید و موارد زیر را در آنها بررسی کنید و در نهایت با مقایسه گزینهها، بهترین دوره مناسب خود را پیدا کنید.
۱. سرفصلهای دوره را چک کنید
برای اینکه بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را شناسایی کنید، اول از همه به سراغ سرفصلهای دوره بروید. جزء به جزء نگاه کنید که دوره تمام آموزشهای بازاریابی دیجیتال را پوشش داده باشد از جمله:
اصول بازاریابی
راهاندازی سایت و شبکههای اجتماعی
تولید و مدیریت محتوا
سئو
تبلیغات اینترنتی
استراتژیهای فروش و بازاریابی در اینترنت
تحلیل نتایج و کار با ابزارها
بازاریابی شبکههای اجتماعی
تعامل با مشتریها
و…
برای مثال یک دوره شاید از اهمیت محتوا حرف زده باشد، ولی به طور جزئی نوشتن مقاله را آموزش نداده باشد؛ بنابراین با دقت سرفصلها و جزییات آن را بخوانید.
۲. دوره جامع باشد
دورهای که شرکت میکنید باید جامع باشد و نیازی نباشد که برای یادگیری یک بخش، مجبور شوید دوره دیگری شرکت کنید. مثلاً اگر برای سئو و محتوا و … نیاز به یادگیری تحقیق کلمات کلیدی دارید، در همان دوره آموزش داده شود و نیازی نباشد دوره تحقیق کلمات را به صورت جداگانه شرکت کنید.
دقت کنید، اگر بخواهید همه دورهها را به صورت تخصصی و جداگانه شرکت کنید، هزینه زیادی باید بپردازید و وقت زیادی از شما گرفته میشود. معمولاً هزینه یک دوره دیجیتال مارکتینگ جامع از یادگیری مهارتها به صورت جداگانه، هزینه کمتری دارد.
علاوهبراین دوره جامع انسجام بیشتری دارد و مدرس با توجه به نیاز شما بخشهای مختلف را پله پله به شما آموزش میدهد.
۳. سابقه مدرس دوره را بررسی کنید
یکی از ویژگیهای مهمی که باید بررسی کنید، سابقه مدرس یا موسسه برگزارکننده است. آیا تجربه و سابقه درخشانی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟ آیا خودش تجربه راهاندازی و رشد دادن یک کسبوکار را دارد؟
بیشتر مباحث دیجیتال مارکتینگ از دل تجربه بیرون میآید. کسی که خودش یک بیزینس را مدیریت کرده و به موفقیت رسانده یا تجربه راهاندازی یک بیرینس آنلاین را داشته باشد میتواند این تجربه را به صورت واقعی و تست شده به شما منتقل کند؛ چنین مدرسی میداند، یک بیزینس چطور کار میکند و چطور شکست میخورد و چطور رشد میکند. اما برخی از مدرسان فقط یک مهارت را تدریس میکنند و رزومه اجرایی در آن زمینه ندارند.
پس هر دورهای را خواستید انتخاب کنید، اول سوابق مدرس یا موسسه را بررسی کنید.
۴. ترکیب تئوری و عملی باشد
بعضی از بخشهای دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد که شما به صورت عملی آموزش ببینید و تمرین کنید. مثلاً بخش تولید محتوا یا تبلیغات گوگل. اما بعضی از دورهها تماماً تئوری هستند و به کلیات بسنده میکنند.
حتماً بررسی کنید که دوره دیجیتال مارکتینگ شامل بخشهای عملی هم باشد.